loading...
پرتال جامع شامل خبر،سرگرمی،روانشناسی،زناشوئی،مد،دکوراسیون،آشپزی،پزشکی
فروش سایت

با سلام خدمت کاربران و بازدیدکنندگان عزیز

به اطلاع میرسانیم این سایت با 1345 مطلب و بازدید میانگین روزانه 120 بازدید به فروش میرسد + یک عدد دامنه با آدرس velveleha.com

قیمت پایه سایت بدون دامنه 45000 تومان می باشد.

قیمت سایت همراه با دامنه 55000ctsms.ir تومان می باشد.

 

قیمت سایت همراه با دامنه 70000velveleha.com تومان می باشد.

دامنه velveleha.com به تنهایی 35000 تومان می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره 09152586821 در تماس باشید(لطفا فقط پیامک بزنید)

با تشکر

سایت با افتخار قدرت گرفته از سیستم قدرتمند و به روز رزبلاگ

ctsms بازدید : 97 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

 

همين حالا قلم و كاغذ را برداريد، يك خط كسري بكشيد، بالاي اين خط وزن تان را به كيلوگرم و زير آن قدتان را بر حسب متر به توان 2 بنويسيد، حاصل كسر را كه به دست آورديد اگر 18 يا كمتر از آن بود، اين گزارش را بخوانيد، چون گزارش ما درباره ي شيوه‌ هاي چاق شدن لاغرها است؛ همان ‌ها كه حاصل كسرشان 18 يا كمتر از آن شده است.
نام آزمايشي كه درباره آن صحبت كرديم BMI است. كه از شيوه‌ هاي علمي تعيين چاقي يا لاغري افراد محسوب مي‌ شود. بر اساس اين آزمايش كساني كه حاصل كسرشان بين 20 تا 25 باشد وزن طبيعي و كساني كه كسرشان 25 به بالا باشد اضافه وزن دارند.
اما اگر حوصله حساب و كتاب ‌هاي پيچيده را نداريد، راهي براي محاسبه سرانگشتي اين كه لاغر يا چاق هستيد هم وجود دارد. اگر مرد هستيد قدتان را به سانتي‌ متر بنويسيد و از 100 كم كنيد حاصل اين تفريق وزن تقريبي ايده ‌آل شما را نشان مي‌ دهد، اما اگر زن هستيد بايد قدتان را به سانتي‌ متر بنويسيد و به جاي 100 از 105 كم كنيد البته اين كه جثه و سن شما چقدر باشد هم در وزن ايده ‌آل‌ تان دخيل است، اما به هر حال اين محاسبه، رقمي تقريبي از وزني كه بايد داشته باشيد را به شما ارائه مي‌ دهد.

گام اول براي چاق شدن: دليل لاغري را بفهميد
برليانت بزرگمهر، مشاور تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با جام‌ جم نخستين قدم براي چاق شدن را پيدا كردن دليل آن مي ‌داند چرا كه معتقد است بسته به نوع لاغري راه درمان آن هم متفاوت است.
مسوول كميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران، در اين باره به ذكر مثال ‌هايي مي ‌پردازد و مي‌ گويد: يكي از دلايل لاغري، پُركاري غده ي تيروئيد است كه باعث افزايش سوخت و ساز در بدن مي ‌شود. در اين صورت هر چقدر هم غذا بخوريد به دليل سوخت و ساز بالاي بدن، لاغر مي ‌مانيد.
به گفته ي او، عامل ديگر لاغري بيماري بي ‌اشتهايي عصبي است و بيماراني كه بي ‌اشتهايي عصبي دارند براي چاق شدن بايد ابتدا، عوامل استرس ‌زا را در ‌اطراف خود كاهش دهند.
از سويي ديگر برخي افراد، لاغري را از خانواده ‌هاي‌ شان به ارث مي ‌برند كه به گفته اين مشاور تغذيه معمولا پس از طي دوران نوجواني و جواني، چاق مي‌ شوند. بنا به تعريف بزرگمهر، لاغري وقتي ايجاد مي ‌شود كه دريافت انرژي از طريق مواد غذايي كمتر از مصرف آن در بدن باشد.
او اظهار مي ‌كند لاغر‌ها به 2 گروه سالم و بيمار تقسيم مي ‌شوند. لاغرهاي سالم، معمولا در طول زمان اضافه وزن پيدا مي‌ كنند، اما لاغر‌هاي بيمار، كم غذا هستند و مواد مغذي لازم به آن ها نمي‌ رسد و به همين دليل بايد به پزشك مراجعه كنند.

گام دوم: رژيم خوشمزه
اگر شما از آن دست لاغر‌هاي رنجور باشيد كه دليل اصلي لاغري تان فقط رژيم بد غذايي است خيلي آسان مي ‌توانيد با تغيير اين رژيم، به مرور زمان وزن تان را به حد مطلوب برسانيد.
بزرگمهر درباره راه‌ هاي چاق شدن با تغيير رژيم غذايي مي‌ گويد:
* در رژيم غذايي براي چاق شدن‌ از غذاهاي كم‌ حجم و پُركالري مانند كره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها استفاده كنيد.
* برخي لاغر‌ها براي چاق شدن سراغ مواد غذايي پُرخطر مي‌ روند مثلا ميزان روغن غذاي شان را زياد مي‌ كنند يا شكر و شيريني را در رژيم غذايي‌ شان افزايش مي‌ دهند؛ در حالي كه اين مشاور تغذيه چنين روشي را به شدت رد مي‌ كند و معتقد است اين نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسيب مي‌ رساند و حتي احتمال دارد باعث بيماري‌ هاي قلبي و عروقي شود!

گام سوم: چطور غذا بخوريم؟
محيطي كه لاغر‌ها در آن غذا مي‌ خورند به گفته بزرگمهر بايد دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغري كه مي ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، بايد غذايش را در محيطي به دور از استرس بخورد. بزرگمهر مي ‌گويد اگر لاغر هستيد سفره ‌تان را رنگين كنيد حتي اگر شده با شاخه گلي. غذاي تان بايد خوش طعم و خوشبو باشد و به هيچ وجه با اصرار ديگران، زيادتر از حد توان‌ تان غذا نخوريد چون در اين صورت از غذا دلزده مي ‌شويد و در دفعات بعدي حوصله خوردن نخواهيد داشت.
زياد كردن وعده‌ هاي غذايي يكي از راه‌ هاي چاق شدن است، حتي اگر در هر وعده ميزان غذاي مصرفي ‌تان كم باشد.
بنا بر گفته‌ هاي اين مشاور تغذيه، خوردن آب با فاصله كمي از آغاز يا پايان وعده ‌هاي غذايي، براي لاغر‌ها ضرر دارد، چون شيره‌ هاي گوارشي را رقيق مي ‌كند و غذا به درستي هضم نمي ‌شود.

گام ‌چهارم: لاغر شكم قلنبه نشويد!
شما هم شنيده ايد برخي لاغر‌ها مي ‌گويند اگر ورزش كنند آب مي ‌شوند و به همين دليل در طول رژيم غذايي‌ شان براي چاق شدن، از جاي شان تكان نمي‌ خورند، مي ‌دانيد نتيجه‌ اش چه مي ‌شود؟ يك شكم قلنبه!
مسوول كميته آموزش همگاني انجمن تغذيه ايران در اين زمينه تاكيد مي ‌كند: ورزش نكردن در لاغر‌ها باعث چاقي موضعي مي ‌شود و براي جلوگيري از چنين اتفاقي، آن ها بايد ورزش و پياده‌ روي را در برنامه‌ هاي روزانه خود بگنجانند.

او مي‌ گويد: بي‌ تحركي، عضلات لاغر‌ها را ضعيف مي ‌كند در حالي كه ورزش، عضلات آن ها را قوي و بزرگ مي‌ كند و حتي بر اشتهاي ‌شان اثر مي ‌گذارد. بزرگمهر البته تاكيد مي ‌كند كه پياده‌ روي نبايد با فاصله‌ اي نزديك از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را كور كند و به همين دليل بايد ميان ورزش و غذا خوردن فاصله بيندازيد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ctsms.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1355
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 511
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 854
  • باردید دیروز : 286
  • گوگل امروز : 20
  • گوگل دیروز : 36
  • بازدید هفته : 2,168
  • بازدید ماه : 6,767
  • بازدید سال : 45,407
  • بازدید کلی : 443,578